Hamar elkattintanak a cikkedről amit írtál? Nem köti le olvasóid eléggé a mondanivalód? Én még nem néztem de lehet egy cipőben evezünk. Az egyik kedvenc oldalam a Social Daily összegyűjtött 20 tippet, amit Neked és nekem is érdemes megfogadni. Lássuk őket!
- Első számú szabály: Legyen egyszerre csak egy koncepció, egy ötlet, egy CTA. Ne beszéld tele az olvasók fejét. Minden cikk csak egy világmegváltó gondolatot tartalmazzon. Minden történet, érv, példa ezt az ötletet támogassa.
- Erős kezdés: Minden lead célja az olvasó érdeklődésének felkeltése és megtartása legyen, a cél az, hogy továbbolvassanak.
- A kevesebb több: Használj rövid szavakat, mondatokat, bekezdéseket. Ezek könnyen olvashatóak, befogadhatóak, emészthetőek. Legyen több bekezdés, sortörés, pontokba szedett mondanivaló.
- Legyen érthető, amit írsz: ne használj szakzsargont, tudományos terminológiát, a hosszú szavak helyett keress rövidebb megfelelőt. Ne untasd az olvasóidat bonyolult mondatokkal, fogalmazd meg egyszerűen az üzenetedet.
- Ne legyél személytelen: legyen emberi oldala a szövegnek, úgy írj, hogy az olvasó azt érezze, te is olyan vagy, mint ők, érted, mi foglalkoztatja őket. Az olvasónak megoldás kell, nem egy diplomatikus eszmefuttatás.
- Ne legyél kiszámítható: Ne becsüld le az olvasók intelligenciáját. Gondolj bele, hogy milliónyi hasonló bejegyzés közül választhatnak, ami megjelenik a neten, ne rontsd az esélyeidet azzal, hogy túl egyértelmű üzenetet akarsz átadni.
- Fogd vissza a terjengősséget: kerüld a felesleges határozókat és jelzőket, és az elvont fogalmakat. Ne legyen a tartalmad szükségtelenül komplex. Próbáld egyszerűen átadni az élményeket.
- Ne legyél porszívóügynök: Ne menj az olvasók agyára, ne rohand le őket az eladni kívánt termékkel. Koncentrálj a termékelőnyökre, ne sorolj fel használhatatlan tényeket. Ismereteket, tudást adj át a termékhez kapcsolódóan.
- Próbálj hatni minden érzékre: Az emberek elfelejtik, mit mondtál, mit tettél, csak arra fognak emlékezni, hogy ők hogy érezték magukat attól, amit átadtál nekik. Jöjjön át, hogy szenvedélyesen képviseled a szóban forgó ügyet, de használj visszafogott kifejezéseket.
- Legyen benned élet: Az energikusság ragályos, ne ringasd álomba az olvasóidat unalmas fogalmazásmóddal. Fogalmazz dinamikusan, legyen a szövegben ritmus. A pozitív energia átjön a monitoron, ugyanígy reagál majd a közönséged is.
- Legyél játékos: Ne vedd magad túl komolyan, a humor jól ad el. Találd meg a saját kreatív stílusodat. Próbáld több oldalról is megközelíteni ugyanazt a témát. Légy szerény, a cél az, hogy jól érezze magát az olvasó attól, amit írsz.
- Ne kövess el olvashatóság elleni bűnöket: Figyelj az elütésekre, használj jól olvasható betűtípust, és bánj bőkezűen a white space-szel. A betűszín legyen egyértelműen elkülöníthető a háttérszíntől.
- Egy kép többet mond ezer szónál: Az emberi agy sokkal könnyebben fogadja be a képet, mint az írott szöveget. Építsd be a szövegbe multimédiás elemeket, képeket, videókat, kimutatásokat, infografikát. Ne feledd, vizuális korban élünk!
- Legyen érdekes a sztorid: Hozz fel példákat a saját életedből, mindenki szereti a személyes elemeket egy történetben. Ettől még érdekesebbé válsz az olvasók szemében. A közönségednek az lesz a benyomása, hogy ismer, és innen már csak egy lépés egy közelebbi kötődés kiépítése (ami aztán eladja a terméket).
- Hagyd meg azt a néhány részletet a képzeletnek: Minden olvasó külön egyéniség, másképp színezi ki magának a történetet. Te csak közölj tényeket, kerüld a kinyilatkoztatásokat, a konklúziót pedig hagyd az olvasóra.
- Ne legyél túl szakmai: Fogalmazz úgy, hogy az olvasó azt érezze, hogy valóban úgy gondolod, ahogy írod, ez jó benyomást tesz. Hitelesnek kell lennie a mondanivalódnak, a közönség érezze, hogy értesz hozzá, de értesz az ő nyelvükön is.
- Az ajándék mindenkinek jólesik: Az olvasó szereti úgy érezni, hogy fontos neked, és ezt a legkönnyebb úgy kimutatni, hogy adsz neki valami értékeset. Mondjuk egy ingyenesen letölthető e-bookot vagy egy oktatóvideót.
- Higgy magadban: Az önmagadban kételkedés egyenlő a szakmai öngyilkossággal. Ne használd a „szerintem” frázist. Te vagy a szakember, te mondod meg, hogy kell csinálni. Ne hagyj kétséget afelől, hogy érted a dolgodat.
- Lektoráld a kész tartalmat: Szerkessz a szövegbe több bekezdést, rövidítsd le azokat, nézd meg, nem túl hosszúak-e a mondataid, tegyél bele figyelemfelkeltő szavakat. Néhány ilyen egyszerű dologgal érdekesebbé teheted a szöveget.
- Kreálj élvezhető tartalmat: Az elsődleges cél, hogy az olvasó élvezze, amit olvas. Tudniuk kell, miről szólt a szöveg, és hogy mit akartunk elérni vele. Tedd könnyen és örömmel befogadhatóvá számukra a mondanivalódat!
Nézd meg nagyban a képet, kattints rá!
Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is!
Megjegyzések
Megjegyzés küldése