Egy ideje én is tapasztalok a Facebookon belül változásokat. Jelenleg a Youtube is kidobja magából az embereket, illetve minőségi tartalomgyártókat, és most a Facebook is szorgosan követi ebben.
A következő gondolatok nem pont a zenei követőimnek szólnak, viszont fontosnak tartom azt hogy itt a blogon megjelenjen a gondolat.
Az index cikkét olvastam, melyből idézni fogok most.
Hat országban tesztelik a Facebook friss újítását, a kettős hírfolyamot. Ennek az a lényege, hogy a nem szponzorált bejegyzések egy másodlagos hírfolyamba kerülnek; a felszabaduló helyre az ismerősök saját bejegyzései, illetve a reklámok kerülnek.
Eközben az oldalak elérhetősége, azaz hogy hány embernél jelenik meg egy-egy poszt folyamatosan csökkent, íme erről egy grafikon:
(kattints a képre nagyobb mérethez)
Ahogy jól látható, felére körülbelül, így érthető hogy az oldaltulajdonosok nem örülnek ennek.
Az oldalak organikus elérése drámai mértékben zuhant. A Facebook-oldalak elérése csütörtökön és pénteken kétharmadával csökkent az előző naphoz képest.
– mondta Filip Struhárik, a szlovákiai Dennik N újságírója. Az észrevételeit a CrowdTangle mérései is alátámasztják: a 60 legnagyobb szlovák Facebook-oldal elérése 66-75 százalékkal csökkent.
Így:
A nagyobb kiadók több lábon álló portáljait a csökkentés kevésbé érintette, mert ők más csatornákat is találnak, hogy kommunikáljanak az olvasóikkal, illetve sok a törzsolvasójuk, aki direktben a címlapjukat keresi fel, nem csak a közösségi médiáról ugrik át cikkeket olvasni. Ez azoknak lehet igazán nagy csapás, akik erősen függnek a közösségi médiától.A tanulságot levonva. Több lábon érdemes építkezni, mert ahogy a Youtuberek találtak kiutat, a facebooknak is hamarosan érkezhet az utódja.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése